Gitaar Maat Bedrijfslogo

Garantie & Retourbeleid – Gitaar Maat


Bij Gitaar Maat willen we dat je met een goed gevoel bestelt en jarenlang plezier hebt van je aankoop. Daarom hanteren we een duidelijk en eerlijk garantiebeleid, geheel volgens de Nederlandse wetgeving.


🎸 Wettelijke garantie (conformiteit)

In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat een product moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. De duur van deze garantie hangt af van het soort product en de verwachte levensduur.

Als een product binnen een redelijke termijn kapotgaat, lossen we dat natuurlijk op. Denk hierbij aan:
✅
Reparatie van het product
✅
Vervanging door een nieuw product
✅
Restitutie (gedeeltelijk of volledig)


Let op: schade door verkeerd gebruik of normale slijtage valt hier niet onder.



🔧 Fabrikantgarantie

Veel producten hebben naast de wettelijke garantie ook een extra fabrieksgarantie. De voorwaarden en duur verschillen per merk en product. Deze garantie is een aanvulling op je wettelijke rechten.



🔄 Retourneren en bedenktijd

Naast garantie heb je bij GitaarMaat ook 14 dagen bedenktijd (herroepingsrecht). Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst je bestelling mag retourneren zonder opgaaf van reden.

Voor een succesvolle retour:

  • Het product is in originele staat en (voor zover redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking.
  • Gebruik het product niet meer dan nodig is om te beoordelen of je het wilt houden.

Uitzonderingen op retourneren:

  • Producten die op maat zijn gemaakt of gepersonaliseerd.


📩 Hoe meld je een garantieaanvraag of retour?

Stuur een e-mail naar Info@gitaarmaat.nl met je bestelnummer en een korte omschrijving van het probleem. Voeg als het kan wat foto’s toe om het sneller af te handelen.

We streven ernaar om je aanvraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Share by: